My trip down under

Yes, hallo! Ik ben er nog!

Na vanuit verschillende hoeken vraag om een nieuw blog; here you go!

Ondertussen zit ik ongeveer op de helft van mijn au pair periode. Over iets meer dan drie maandjes komt Ian en dan kan ik eindelijk beginnen aan het roadtrippen! (serieus een halfjaar lijkt zo ontiegelijk laaaang als je ergens zo mega erg naar uitkijkt).
Het is alweer een maand geleden dat ik een blog heb gepost dus ik zal jullie vertellen wat ik zoal heb gedaan (naast werken dan

Wink
).

Om te beginnen heb ik een aantal super mooie hikes gedaan met Kim! We gaan proberen om dit erin te houden, want dit land is echt prachtig en een hike kost niets meer dan benzine en snacks to keep you going dus het is ook nog eens goed voor de portomonee.
We zijn begonnen met de Glass House Mountains. Dit zijn meerdere bergen en we zijn hier alleen naar een lookout geweest want we wilden eigenlijk heel graag watervallen zien (volgens mij heeft iedereen wel een ding voor watervallen toch?). We zijn naar een info punt gereden en een vrouwtje heeft ons verschillende flyers gegeven van parken met watervallen. We zijn doorgereden naar Kondralilla national park met een serieuze waterval! Je mocht hier ook zwemmen, alleen wisten wij dit niet dus misschien dat we tegen de zomer nog wel een keertje teruggaan om de wandeling nog eens te doen en een duik te nemen.
In de weekenden en vrije dagen daarna zijn we ook nog gaan hiken op Mt. Coot-tha (een berg hier in brisbane) en in Buderim.

We hebben geprobeerd om naar Bribie island te gaan ( Marissa, Kim en ik) maar dit is echt een eiland voor gepensioneerden dus dit was niet echt een succes aangezien het weer niet goed genoeg was om bijvoorbeeld te chillen op het strand. Dus wat doe je dan? Juist, wij zijn doorgereden naar de IKEA! Flashbacks naar mijn stage periode en gelijk weer zin om met interieur aan de slag te gaan. Nog ff bikkelen en als ik dan weer in ons koude kikkerlandje ben aan de slag met dat waar ik voor gestudeerd heb!

Ook ben ik naar de Ekka geweest. Dat is echt een hele happening hierzo. Het is een soort festival met een kermis, eettentjes, shows met honden, paarden, geiten weetikveelwat en kraampjes en vuurwerkshows, cowboyshows en hotwheelsshows. Naja, as I said; hele happening dus.

In September is er weer een school-term voorbij wat betekend dat de kinderen vakantie hebben. Omdat mijn host-mom vrienden heeft in Sydney (en daar ook op kantoor kan werken) gaan we in deze vakantie naar Sydney. We gaan van vrijdagavond 16 september tot zaterdagavond 24 september hier naartoe. Ik hoef alleen te werken van maandag tot donderdag, dus als ik de stad in wil of wil afspreken met wat meiden die ik via travel active ken is daar dus alle mogelijkheid toe! Gezellig!!

Nu ik op de helft zit heb ik wel wat meer baaldagen en deze week heb ik nogal last van heimwee. Ik weet dat het er allemaal bij hoort maar is gewoon ff balen.(helemaal KAK!!) Merk dat ik minder kan hebben van de kids en aangezien de oudste nogal een doordrammer is botsen we dan wat vaker dan normaal. Misschien heeft het ook te maken met de periode waarin t gezin nu zit aangezien mijn host-mom alleenstaand is vanwege een ongeluk 5 jaar geleden en dit de periode is waarin het ongeluk is gebeurd, de verjaardag van de vader valt en vaderdag ook om de hoek komt kijken.

Maargoed, leuke dingen in het vooruitzicht! Vorige week was Kim jarig dus zaterdag wordt dat gevierd met een BBQ en vrijdag ga ik met nog wat meiden naar een soort mega opblaaspark voor volwassenen wat echt hilarisch wordt. Ook hou ik me bezig met een beetje uitstippelen hoe Ian en ik de roadtrip het beste kunnen doen, welke routes, wat willen we zien enz. enz. Dit kun je natuurlijk niet van dag tot dag plannen aangezien je ergens misschien wel langer voor nodig hebt of als iets tegenvalt dat je eerder weggaat. Anyway! Het hotel voor het eerste weekend is geboekt en de camper ook! Nu ben ik aan het zoeken naar een plekje in Melbourne voor als Ian weggaat en ik 12 dagen in me uppie moet overbruggen voordat de volgende reiziger mij komt vergezellen voor 4 weken! EXCITED! Heb er echt super veel zin in om meer van Australië te zien!!

Tot de volgende!
Ps. Ik zal weer wat foto's plaatsen zodat jullie jaloers kunnen worden! De meeste staan ook op facebook.

Kusjes vanuit een (momenteel) heel erg regenachtig Brisbane!

Reacties

Reacties

Kim

Jeeeeeeeej ik kom voor in je blog :)!
Lieve Iris wij gaan het samen redden tot December. Nog zoveel meer hikes te doen en watervallen te bekijken en nog zoveel meer. Je bent een toppertje en ik vind het super leuk dat ik jou heb mogen leren kennen in Australië. Dat we maar nog veel mooie herinneringen mogen maken!
Liefs mij

Marco

Zo klinkt echt top mooie ervaring !

Helma

Blijf genieten!!

Carine

Wat een lieve reactie van Kim!
Tuurlijk ga je van nog veel meer dingen genieten! Baaldagen horen erbij, die zijn er ook in Holland ( al is het wat lastiger ver weg, maarre...daar is Kim dan ook voor, haha) Lekker de dagen blijven aftellen tot je honnieponnie komt

Carine

Hee...hij laat een stukje weg!
Komtie;
(knuffievaneentantedieweleenbeetjeweetwatjevoelt)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active