My trip down under

Mijn vakantie!

Zoals ik in mijn vorige blog al had gezegt heb ik drie weekjes vakantie gehad.
Buiten het binge-watchen van Orange is the new black en Vikings (en sims 4 spelen) heb ik goed gebruik gemaakt van deze vakantie!

Het eerste weekend van mijn vakantie ben ik in Brisbane gebleven en heb ik jullie al verteld over mijn ferry avontuur en t overstroomde zwembad. Het weekend daarna ben ik met nog 3 Nederlandse meiden naar Fraser Island geweest. Op zaterdag moesten we vroeg vertrekken dus ik had met Demi en Karlijn een hostel geboekt voor vrijdagnacht in de stad zodat we om 7 uur sharp konden vertrekken met de bus. Omdat Maaike zelf dichtbij de stad woont kwam zij zelf naar t station.
DUS. Op naar Fraser Island, het grootste zand-eiland van de wereld. De overtocht hierheen was bij Rainbow Beach waar we zijn gestopt (na ongeveer 3 uurtjes rijden en een tussenstop) voor lunch. De overtocht was maar 10/15 minuutjes. Het eerste wat opvalt is natuurlijk AL DAT ZAND. de seventy-five mile beach is hun highway, en zoals de naam al zegt; dit is gewoon het strand. Je mag dan ook alleen naar Fraser toe met een fourwheeldrive, het is anders ook gewoon niet te doen, aangezien ze geen 'normale' wegen hebben. Onze tourguide had veel informatie en was gelukkig ook niet al te serieus, toen we op de seventyfive mile beach dus vast kwamen te zitten in het zand wist hij precies wat 'ie moest doen en kon er gelukkig om lachen.
Toen we verder reden ging de gids verder met zijn verhaal, dit ging onder andere over de wilde dieren op het eiland (dingo's, slangen spinnen haaien walvissen enz.) en over het zwemmen. Zwemmen word afgeraden in verband met de haaien en dergelijke en je ziet dus ook niemand in het water.
De eerste stop was bij Eli creek. Een klein kreekje met water dat zo doorzichtig is! niet normaal. Je kon dit water ook drinken, maar werd wel aangeraden om dit aan het begin van t kreekje te doen omdat je niet weet wat andere mensen hier allemaal in doen ... ( wil het niet weten ). Daarna nog een stop gemaakt bij het Moheno shipwreck en doorgereden naar Indian head. Naar boven geklommen over de stenen en toen kwam je bij een mooi lookout punt uit. Hier even gekeken naar wat walvissen in de mega verte en toen weer naar beneden geklommen.
De gids heeft ons toen afgezet bij het resort (nadat we wat dingo's hadden gespot) en konden na een uurtje naar het buffet, dus ff lekker al het zand afgespoeld, warm aangekleed en naar het buffet gegaan. 'S avonds heeft de gids met ons op het strand uitleg gegeven over de sterren en konden we zelfs andere planeten zien.
Op zondag vroeg eruit omdat we de sunrise wilden zien, na het ontbijt de bus weer ingesprongen en naar Pile valley gereden. Hier hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud, waarvan het nog steeds een raadsel is hoe die op zand groeit. Deze wandeling was langs Wanggoolba creek. Wat iets van onzichtbare kreek ofzo betekend. (wat heel erg aannemelijk zou zijn aangezien je hem bijna niet ziet en helemaal niet hoort!) en eindigde bij iets wat ze 'central station' noemen. Hier hebben Demi en ik water gedronken uit de creek, lekkeeer!! In dit gedeelte van Fraser staan ook een heleboel Satinay trees. Mega bomen die heelheelheeeel veel geld waard zijn, maar niet meer gekapt mogen worden om te verkopen. Als er toch eentje om moet om wat voor reden dan ook laten ze de boom gewoon liggen..
Daarna doorgereden naar Lake Birrabeen (lake mackenzie) wat echt PRACHTIG was. Blauw water en spierwit zand, hier mocht je wel in en de temperatuur was ook lekker

Laughing

Hierna zijn we weer over alle hobbelige zandwegen teruggereden naar de ferry en weer via rainbowbeach naar Brisbane gereden.

Het weekend erna ben ik met Marissa en Kim naar de Gold Coast gereden. Marissa d'r hostmom had hier een -mega- appartement gehuurd maar ging daar pas op zondag heen dus wij zijn er op vrijdag heengereden en Kim en ik zijn op zondag weer weggegaan. We kwamen op vrijdag laat aan dus the big adventure(!) begon op zaterdag. En dat begon al vroeg.. We gingen walvissen kijken op zee dus moesten op tijd bij de haven zijn. Ze hadden ons gewaarschuwd dat er een marathon was, dus of we op tijd wilde vertrekken; resultaat: 3 kwartier(?) te vroeg, geen marathon gezien. Maargoed, Wel mooi plaatsje op de boot ;)
Dit is echt een aanrader om te doen als je in het walvissen seizoen zit! We hadden een goede dag uitgekozen want de walvissen hadden er zin in! Ze kwamen super dichtbij, zelfs onder de boot. Het water is heel helder dus dit kon je heel goed zien. De walvissen deden een heleboel sprongen uit het water en natuurlijk de welbekende tailflips en watersproeiers! ;) Ook zwommen er wat dolfijnen om de boot wat natuurlijk ook een bijzondere ervaring is, maar de walvissen waren echt het hoogtepunt. Toen we weer terug waren bij de haven hebben we de auto gepakt en zijn we naar Currumbin gereden en naar de 'rock pools' gegaan. Hierna dachten we, laten we gewoon de weg volgen en zien waar we uitkomen. We kwamen uit bij Springbrook national park. Dit is een mega groot national park en we zijn voor een kleine wandeling gegaan (dit park stond sowieso op mijn lijstje om in December te doen dus dan ga ik voor de hotspots in het park en een langere wandeling). Hierna teruggereden naar Broadbeach (waar t appartement was) en toen kwamen we langs een soort 'eco village' met allemaal wilde kangaroos!! Super cool! wat fotos gemaakt en doorgegereden naar t appartement en wat gegeten op 'de strip'.
De volgende dag zijn we naar een lookout point geweest. Q1 lookout heet dit en vanaf hier kan je heel goed de goldcoast zien. Gelukkig was het niet bewolkt maar super lekker weer dus konden we heel veel zien. Daarna nog even naar het strand gewandeld (moet wel he, als je bij surfers paradise zit.) Toen met Kim teruggereden naar Brisbane en bij haar met haar hostfamily een BBQ gehad ( mijn eerste BBQ in Australië! ) en kangeroe geproefd, moet zeggen; ik ben nog niet helemaal verkocht.. ;)
In die week ook met Kim en haar meiden naar Lone Pine geweest. Een Koala sanctuary hier in Brisbane. Nog meer koala's gekeken, vogelshow gezien en nog meer kangeroes gevoerd. (dat blijft leuk)
Laughing


Op vrijdag kwam mijn hostfamily weer thuis en dus in het weekend een beetje thuisgebleven maar oooook!!! Camper geboekt voor december/januari en een hotel voor het eerste weekend in Brisbane samen. Het mag nu wel opschieten, kijk er super naar uit om m'n vriendjelief weer te kunnen knuffelen en samen meer van dit land te gaan zien.
Kiss
nog maar 139 nachtjes.
Surprised

Nu zit er alweer 1 werkweek op na mijn vakantie en moet zeggen, volgens mij waren de kiddo's aan vakantie toe ;)

Tot de volgende <3

Reacties

Reacties

Conny

Wat een ervaring Iris, blijf ervan genieten meis (er gaan toch dagen voorbij dat ik geen walvissen in the wild zie) xx

Trees

En nu weer hard aan het werk, wat een gezellig verhaal van jou vakantie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active