My trip down under

long time no see!

Hellooo allemaal!
Zo, t is alweer 2 maanden geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven.. oepsie!
Vind het lastig om bij te houden wat ik allemaal doe buiten werk, want het is zo uiteenlopend of voor jullie niet interessant genoeg haha!!

Anyway! Laatste blog schreef ik over dat we naar Sydney zouden gaan in de vakantie. Dit was een toffe trip! Bij vrienden van mijn hostmom gebleven, drie verschillende gezinnen. (allemaal een mega-huis!) mijn werkdagen waren gevuld met een tripje naar de dierentuin, een tripje naar het strand, tripje naar sealife en de laatste dag met de kids naar opera house en de botanical gardens. Op vrijdag had ik een vrije dag en heb ik met 2 meiden die ik vanuit Brisbane ken afgesproken, die waren aan het reizen en nu in Sydney dus dat was weer ff gezellieee!! Bij het opera house afgesproken en naar een marktje geweest en 'savonds de stad by night gezien!
Sydney is zó anders als Brissy, Brisbane voelt voor mij als een groot dorp ( ookal is het echt echt mega) maar in Sydney had ik echt dat stadse gevoel.
De tweede week van de vakantie waren de kids naar opa en oma en was ik alleen thuis met mijn hostmom en haar broer die hier een paar dagen was vanuit kuala lumpur omdat hij op huizenjacht is in Brisbane.

VERDER.. eehhh.. OH!!
Ben met nog 7 andere Nederlandse meiden op Surfcamp geweest, een weekend van vrijdagavond tot zondagavond naar een plekje genaamd Spot X. 4 uur rijden met de bus.
Kwamen vrijdag rond middernacht aan en sochtends om half acht hadden we onze eerste surfles! Jullie weten allemaal waarschijnlijk wel hoe... handig ik ben dus dit was natuurlijk hilarisch. Ik kan je vertellen dat ik ZO gefrustreerd was dat het opstaan mij niet lukte bij de middagles en de zondagles dat het huilen me nader stond dan het lachen maar heeeyy we geven niet op. En er zijn 2 fotos opgedoken dat ik STOND op het surfboard dus daar hou ik me vooral aan vast hahah

Verder doe ik vooral veel leuke dingen met de meiden.. Zo hebben we ons echt kapotgelachen bij een 'all you can eat' wat er op internet veel veelbelovender uitzag dan in het echt en mijn hersens gekraakt over een zelfgemaakte(? denken we) kaassoufflé.
Morgen ga ik mijn laatste hike doen binnen mijn au pair tijd omdat de andere weekenden vooral al vol zitten of rustig aan gedaan word.(lees afscheidsbbq's, inpakken enz)

Vandaag is het nog 5 weekjes voordat vriendlief komt, ik kan echt niet wachten!
Ken je dat gevoel dat je weet dat iets ZO dichtbij is dat je wilt dat het nu gebeurd? Beetje dat. itchy feet! Je merkt ook dat iedereen om je heen een beetje weggaat en zich dit gaat beseffen. Afgelopen dinsdag nog gedag gezegt tegen mijn amerikaanse vriendinnetje Megan die naar huis ging na haar au pair werk en wat reizen. Beetje vreemd allemaal.. Maar we gaan elkaar vast allemaal nog zien!

Volgend weekend ga ik met nog wat meiden naar Noosa, daar wil ik toch wel geweest zijn voordat ik met i de andere kant op ga reizen. Moet prachtig zijn en bij ons hostel kun je gratis surfboarden huren dus wie weet wagen we nog wel een poging :P

Dan even iets heel anders! Jullie hebben vast allemaal meegekregen vanuit het Nederlandse nieuws dat er hier in Australië een vreselijk ongeluk is gebeurd. 3 Nederlandse meiden en een Duitse jongen hebben een auto ongeluk gehad en 1 Nederlands meisje en de Duitse jongen hebben dit niet overleefd. De andere 2 Nederlandse meiden liggen nog in het ziekenhuis. Nu is de wetgeving in Australië zo dat als je bestuurder bent van het voertuig en er zijn dodelijke en/of ernstig gewonde slachtoffers, je automatisch een rechtszaak krijgt. Haar kan de maximale gevangenisstraf van 20 jaar worden opgelegd. Dit proces gaat tussen de 100.000 en 150.000 euro kosten.Ik vind dit belachelijk, dat meisje is al getekend voor haar leven en hoeft dit er echt niet bij te krijgen. Het meisje wat de auto bestuurde kende ik alleen van gezicht en misschien small talk, ze zat bij mij in hetzelfde jaar op het HMC dus er zullen mensen zijn die dit lezen die haar wel persoonlijk kennen. De rest van de meiden kende ik niet maar weet wel dat ze via dezelfde organisatie zijn gekomen als ik en wat meiden in Sydney wel bekend met ze waren. Dikke kus voor hun

Kiss
. Kreeg al allemaal berichten van bezorgde mensen maar lieve schatten ik ben oké en ik zal nóg voorzichtiger doen. (al weet ik zeker dat hun dat ook waren, een ongeluk zit in een klein hoekje) Je kunt Jade en haar ouders helpen door te doneren ophttp://www.doneervoorjade.nl/ .

Het andere ongeluk wat in het nieuws is is dat van de attractie bij Dreamworld. Dreamworld is hier zo bizar populair! Mijn hostfamily heeft allemaal een jaarkaart en de oudste zou over 2 weken met school gaan en in het weekend daarna met het werk van mijn hostmom. (begrijpelijk wilt hij nu niet meer) Iedereen is super geschrokken en het is ook the talk of the day hierzo, omdat het niet ver weg is en zoals ik al zei een van de populairste uitjes in/rondom Brissy. Mijn hostmom denkt zelfs dat hierdoor ze nog wel eens failliet kunnen gaan omdat mensen niet meer durven. Terwijl zij de grootste ride-junkie is die ik ken!

Ook heeft een meisje wat ik hier ken (local) zo een crazy clown gespot terwijl ze aan het oppassen was. Gelukkig voor haar zag hij haar niet en heeft ze gelijk haar moeder gebeld hahah (ik zou ook niet weten wat ik moet doen) . Lijkt me super freaky en ik schijt dan ook in me broek voor halloween!!

Dat was het denk ik wel weer.. Oja! Heb kadootjes gescoord voor mijn hostfamily voor als ik wegga. Kan niet weggaan zonder bedankje natuurlijk. Hopelijk voor jullie komt mijn volgende blog wat sneller (maar ik kan niets beloven hahah zeker niet als ik en ian in onze camper ergens in de middle of nowwhere zijn)

Dikke kus en be safe allemaal :*

Reacties

Reacties

Helma

Nog even de laatste loodjes nu, en ondertussen...
Aftellleuhhhh XXX

Carine

Weer een paar dagen verder, dus nu nog maar vier en halve week wachten op Ian, joehoe! Hoe was je hike? Hopelijk heb je genoten. De naam Jade kwam me erg bekend voor, en het blijkt dus ook het reisgenootje te zijn van mn oud collegaatje (Kim), die ook oa in Australie verbleef tijdje geleden. Bizar, heb veel van Kim d'r reisverslagen gelezen, en dus ook vaak wat over Jade. Vreselijk dat zo'n avontuur zo moet eindigen. Begreep dat het met haar lichamelijk wel weer okay ging.Nu de rest nodig. Dusseh....voorzichtig aan daar jij! Geniet van de laatste AuPairloodjes! Dikke kus XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active