My trip down under

Eerste paar dagen / First couple of days

Hi allemaal!

Vorige week woensdagavond begon mijn avontuur. Eerst op schiphol inchecken en iedereen gedag zeggen, dit viel nog niet mee

Frown
Toen ik door de douane was mijn gate opgezocht die in het uiterste puntje van schiphol was naar mijn idee. Maargoed, eerste vlucht had ik niemand naast me zitten wat wel lekker was waardoor ik een beetje kon chillen en liggen. Ben niet de beste slaper en door de zenuwen en emotiesdan ook maar maximaal 2 uurtjes geslapen op deze 6 uur durende vlucht. Verder mezelf een beetje vermaakt met het computerfilmdingetje en m'n DS. Toen ik op Dubai kwam door de douane gegaan (stel je voor dat ik op bijzondere wijze ineens iets tevoorschijn had getoverd in het vliegtuig!) en mn gate weer gezocht. ff croissantje gegeten en wat gedronken en toen wachten wachten. Alright, volgende vlucht; bijna 14 uur. Volle bak! Ik had een vlucht die doorging naar Auckland met als tussenstop Brisbane, twee arabische mensen naast me die ook bijna geen woord engels praatte en bijna de hele weg hebben liggen maffen. (ik zat bij het raam,dus als je naar de wc moet of even je benen wilt strekken....) Dus wanneer één van hun besloot wakker te blijven / in hun gekke arabische serie zat / opstond om te gaan plassen deed ik dat ook maar en ging ik ff me benen strekken. Weer maximaal 3 uurtjes geslapen, toen kwam ik tot de ontdekking dat ik The Walking Dead kon kijken op m'n schermpie! OLÉ! Dus eind goed al goed zit ik nu halverwege seizoen zes. Aankomst op Brisbane; wat een mega airport! en streng! Keek altijd wel naar border security maar duurde allemaal langer dan dat het lijkt op televisie hahaha! het begon al toen ik door de douane moest, lange rij. Daarna door naar mn koffer waar ik staande werd gehouden door zo'n mannetje die vroeg waar ik vandaan kwam. Ik vertelde hem dat ik mijn transfer op Dubai had gehad en dat ik daarvoor vanuit Amsterdam vloog en na zijn vraag of ik drugs gebruikte mocht ik doorlopen(?), heel.. vaag. backpack van de band getrokken en toen in de 'nothing to declare' rij gaan staan. Nou hebben de meeste mensen niets om aan te geven en heb ik denk ik wel een halfuur /45 minuten in deze rij gestaan en werd ik nadat me immigrationpass (ofzo, oranje ding dat je in het vliegtuig krijgt en moet invullen) was gechecked doorverwezen naar de volgende rij waar ze met een hond langs al m'n spullen gingen. Nou dan knijp je hem toch wel ook als je weet dat je niets geks bij je hebt. Toen; FREEDOM. Ik mocht doorlopen en mijn Host-mum stond op me te wachten :)

Thuis aangekomen heb ik eerst ff gedouched (in m'n eigen badkamer), zodat ik me weer menselijk voelde want voelde me niet helemaal lekker (wat natuurlijk niet zo gek is na zo'n lange vliegreis) en daarna ontbeten aangezien het hier vrijdagochtend was. 'Smiddags even drie uurtjes geslapen en daarna zijn we samen de jongste op gaan halen op haar school die hier aan het eind van de straat is. 'smiddags de oudste opgehaald op zijn school (zijn hier apart, girls and boys schools.) wat zo'n 15/20 minuutjes rijden met de auto is. Toen uit eten geweest en savonds vroeg mn bed in gegaan( na m'n bubbelbad
Innocent
)).
Zaterdag meegeweest naar een wedstrijd Netball van de jongste, wat hier super populair is. Waren zo'n 32netball velden naast elkaar en dan waren er ook nog hockey en voetbalvelden. Mega park, volgensmij heet het downing park. maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.
Daarna nog even meegeweest naar wat afsprakenen boodschappen gedaanen 'savonds homemade pizza op en weer op tijd erin gedoken om de jetlag te vermijden.
Zondagochtend voor een morningwalk gegaan, zodat ik de buurt een beetje leer kennen. Het is zo gek dat hier gewoon ibissen rondlopen op de grasvelden, kaketoes om je oren vliegen en het geluid van de kookaburra (en de kaketoes en lorikeets)ook niet meer als normaal is.
Daarna naar een open dag geweest van een school want de jongste moet binnenkort switchen en daarna nog even naar een park geweest om te fietsen en te spelen (de jongste, 7, leert nog fietsen- ze bakt er niks van!
Wink
) 'Savonds indian curry en weer op tijd naar bed, want maandag = schoolday dus moest op tijd op. Gelukkig werkte mijn host-mumvanuit huis maandag en dinsdag zodat ze me ook een beetje wegwijskon maken met de dingen die er gedaan moeten worden. Dinsdag toen de kids op school warenheb ik een rijlesje gehad om te wennen aan het links rijden en aan een automaat, eitje! 'Smiddags zelf gereden naar de school van de oudste om hem op te halen (met mijn host-mum als GPS). Het enige enge vind ik de oprit hier, die gaat erg stijl naar beneden en ik moet een scherpe bocht maken om in de garage t komen met mn kia cerato (wat hier als een kleine auto word gezien, allemaal mega autos hier) en om eruit te gaan moet ik dus achteruit de oprit ophahaha. well, practise makes perfect!

Mega verhaal! maar ik heb t hier naar m'n zin en m'n hostfamily is ook erg betrokken en lief. Krijg vaak de vraag of ik 'alright' ben en of ze iets voor me kunnen doen.
Vandaag is het woensdag en zitten mijn household chores voor vandaager alweer op,vanmiddag alleen nog de kids ophalen en met ze naar tennis en daarna eten maken en ze naar bed gooien.
Ik mis jullie maar ik weet dat jullie nergens heengaan
Tongue Out
en datik jullie over 12 maandjes allemaalweer zie! Er is natuurlijk altijd facetime/ fb-videobellen en skype! Voor mij werkt dit het beste in de avond, dan ben ik niet meer aan het werk en is het bij jullie middag. (8 uur tijdsverschil)
Dikke kus!!!

---------------------------------------------------------

Hi All!

So last Wednesday I started my adventure. It all started at Amsterdam Schiphol Airport.
After saying goodbye to everyone that came out I went through customs and looked for my gate, which was (at least thats what it felt like) on the other side of the airport. My flight to Dubai was six hours and since I had nobody sitting next to me I could chill out and lie down. Wasn't able to sleep tho, so I slept voor a maximum of 2 hours. Transferring at Dubai to my next flight; 14 hours! This plane was packed as it went to Auckland after a stop at Brisbane (my stop). I just chilled out watched some TWD and tried to catch some sleep, I managed to get 3 hours, not an awful lot. So, arriving at Brisbane airport; heavy security. A lot of que's(ques?) and a dog smelling bags, I can tell you; this makes you nervous even when you have brought nothing thats illigal.
When I was good to go I got out to find my host-mum waiting for me :) we drove home and I got a shower, some breakfast and some sleep. After that we picked up the kids and had dinner.
On Saturday I went to a netball game from the youngest, (netball is appereantly a very populair sport, we do notplay this, I think) in a big park where there were like 32 netball fields, some soccer and somehockeyfields too. Afterwards we went to some appointments and did some grocerie shopping. After the home made pizza I went to bed as I was still tired from my flight to the other side of the world! On sunday we had a morning walk, visited an open day on a school and went to a park to do some bike riding and play. For dinner we had Indian curry and after some chilling out I popped into bed on time since the day after would be monday which would be my first day of work! Early morning rise but luckily for me my host mum decided to work from home for two days to help me out wherever needed. On Tuesday I had a drivers lesson to get used to drive on the left! I got used to this pretty quickly so that's a good thing.
Long story short; I feel very welcome and at home in this family, theyre very caring and sweet. Keep on asking me if i'm alright and if I need anything.todays chores are already done and I only need to pick up the kids later today and get them to tennis, then cook and pop them into bed. It's a busy schedule for the kids after school each day but I will get used to this eventually.

XXXXX

Reacties

Reacties

Ilona

Ik lees dit echt om 4 uur snachts terwijl ik eigenlijk hoor te slapen, maar zit vol overgave te lezen!
Het klinkt echt super en wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! :)

Gelukkig ondanks die strenge security op het vliegveld alles goed gekomen (dat zal wel echt zo'n knijp moment zijn geweest).

Kan niet wachten tot je nieuwe belevenissen hierop komen xxx

angie diaz

Leuk dat we je zo je avontuur kunnen volgen. Gelukkig gaat alles goed met je en zijn ze lief voor je. Geniet van alles en dit mooie mooie land. En ik wacht op je volgende verhaal! ????????????

Carine

Hi there! Door een foutje tik ik dit nu voor de tweede keer...Maar wat klinkt het allemaal super! En hoe vaak ik door jouw avontuur ik de mijne (van heeeel lang gelee) weer herbeleef, en vertel, echt niet normaal. Geniet er met volle teugen van, dit pakken ze je niet meer af, memories voor life! Dikke ????!

Dana

Vind het superleuk om je avonturen te lezen! Geniet ervan ierie! Xxxxxx

Suzanne en de boys

Wat leuk om je verhaal te lezen! Klinkt allemaal heel fijn! Geniet van je avontuur
Kus van ons

Annemarie

Heey girl!! Fijn om te lezen dat je 'alright' bent!!?????je lijkt je draai wel aardig te vinden, dat doe je snel! Goed joh!! Superleuk om je verhaal te lezen!! Take care!! Laf joe! Xx

Annemarie

Die vraagtekens waren een typvoutje????

Trees

Wat ben jij fijn terecht gekomen en leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Tak care.????????

Trees

Die vraag tekens zijn niet door mij getypt

IRIS

!!!!!! Haaaaaaaa schatten sorry ik heb echt geen idee waar die vraagtekens bij iedereen vandaan komen! !!!!!

Til

Gaat goed schatje en je hebt ook nog wat tijd voor jezelf. Veel plezier verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active